مردودي‌هاي جنگ غزه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مردودي‌هاي جنگ غزه
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 21
نویسنده : مولوی
در 7 دي ماه 1387 رژيم صهيونيستي با بهره‌گيري از تمام امكانات و تجهيزات نظامي و تبليغاتي حملات همه جانبه‌اي را به غزه آغاز كرد. اين رژيم نه تنها از ادوات سنگين بلكه از سلاح‌هاي ممنوعه مانند بمب‌هاي فسفري براي كشتار 5/1 ميليون ساكن غزه بهره برداري كرد.

اكنون 2 سال از آن زمان مي‌گذرد و در شرايطي كه توجه افكار عمومي بار ديگر به غزه معطوف شده، بررسي تحولات 2 ساله غزه برندگان و بازندگان اين تحولات را آشكار مي‌سازد. در اين ارزيابي چند نكته قابل توجه است.

اولا رژيم صهيونيستي كه در جنگ 22 روزه شكست سنگيني را متحمل شده بوده در طول 2 سال گذشته نه تنها به اهداف خود براي به سازش كشاندن ساكنان غزه به دليل ادامه محاصره غزه و عدم بازسازي اين منطقه دست نيافته، بلكه مقاومت و پيگيري‌هاي مردم غزه و دولت حماس سبب شده تا در نهايت كميته‌هاي حقيقت ياب جنگ نظير كميته گلدستون خواستار محاكم سران رژيم صهيونيستي به عنوان جنايتكار جنگي شوند. بيداري افكار عمومي جهان در حمايت از فلسطين كه در برپا كردن تظاهرات ضد صهيونيستي و ايجاد كاروان‌هاي امداد رساني مشاهده مي‌شود، از ديگر ناكامي‌هاي صهيونيستها در برابر غزه در عرصه تبليغات و رسانه است. اكنون مردم جهان خواستار حمايت از مردم غزه و مجازات سران رژيم اشغالگر به عنوان جنايت كار جنگي هستند. تصويب 4 قطعنامه در مجمع عمومي سازمان ملل عليه صهيونيست‌ها در يك روز خود سندي بر نگاه ملتهاي جهان به فلسطين است كه از دستاوردهاي جنگ 22 روزه غزه است.

ثانيا برخي كشورهاي عربي كه از يك سو مقاومت را تهديدي براي آينده خود دانسته و از سوي ديگر روند سازش را در پيش گرفته‌اند را مي‌توان بازنده ديگر اين تحولات دانست. برخي كشورهاي عربي مانند اردن، مصر، عربستان و... كه در طول جنگ 22 روزه غزه خواسته و ناخواسته به حمايت از رژيم صهيونيستي پرداخته بودند اكنون نيز در 2 سال گذشته بدون توجه به تعهدات خود براي كمك و بازسازي غزه و حتي با اجراي اقداماتي نظير سكوت در برابر حملات مكرر صهيونيستها به غزه و ساخت ديوار فولادي در مرزهاي مصر و غزه، همچنان بر عدم توجه به مسائل فلسطين ادامه دادند اين كشورها با تغيير جايگاه دوست و دشمن عملا در مسير خواست صهيونيستها و برخي كشورهاي غربي گام برداشتند.

ثالثا محور ديگر بازندگان جنگ غزه را كشورهاي غربي، آمريكا و سازمانهاي بين‌المللي تشكيل مي‌دهد. آنهايي كه ادعاي كمك به بشريت و احقاق حقوق افراد را دارند در 2 سال گذشته كارنامه‌اي نه چندان موفق از خود برجاي گذاشته‌اند. عدم تلاش براي شكست محاصره غزه، راي منفي به گزارش گلدستون در شوراي حقوق بشر و مجمع عمومي سازمان ملل،‌اعمال فشار بر كشورهاي عربي براي سازش با صهيونيستها و خودداري از كمك به غزه و... را مي‌توان از تحركات آنها دانست.

با توجه به آنچه ذكر شد مي‌توان گفت كه پس از گذشت 2 سال از جنگ 22 روزه غزه همچنان پيروزي مقاومت در برابر دشمنانشان را به همراه داشته است. اين در حالي است كه زوال صهيونيست‌ها و حاميان آنها همچنان ادامه دارد. 

قاسم غفوري-جام جم آنلاين



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: